lørdag 22. oktober 2011

Min kaffemaskin

I vår var jeg i permisjon og ble ofte invitert til søte Ragnhild på kaffe. Hun hadde fått kaffemaskin og kaffen var jo bedre en på cafè! Kjekkere å gå på besøk i den tiden også, da jeg ikke er en av dem så syns det er fantastisk å sitte på kafe med puppen ute;-) (Bryr meg ikke om andre som  gjør det altså, men det ble aldri helt naturlig for meg...)

Så da min bursdag nærmet seg, var mitt høyeste: en kaffe-maskin. En hvit NESPRESSO CITIZ & MILK!
Jeg la frem alle gode argumenter for hvorfor en slik maskin er den perfekte gave til meg:
  • når en er småbarnsmamma får en ikke gått på cafè så ofte.
  • jeg drikker ikke vanlig kaffe
  • en småbarnsmamma trenger kaffe (!)
  • aaaaaltid ønsket meg en slik
  • tenk så kjekt å få en god kopp kaffe når du kommer på besøk
ja, det var vel noen av de beste argumentene jeg kom på.
Og av mine kjære, snille foreldre fikk jeg:
Bildet er lånt fra www.espressoreviewes.org
AKKURAT DEN JEG ØNSKET MEG:-)

Jeg er bare så himmelsk fornøyd! Den lager bare den BESTE kaffe latte, og aller kjekkeste er at den kan nytes mens barnet sover og jeg kan slappe av i min egen sofa og titte innom bloggeverden. Da koser jeg meg:-)


Ekstra greit er det å ha en snill nabo med samme maskin også. Siden jeg var tom for kapsler i dag da jeg virkelig trengte en deilig latte, så var det bare å trille lillegull ned til Jane og vips! så hadde vi kaffe- kapsler i hus. Hihihi! Tusen takk, Jane!

Jeg som dere sikkert har skjønt liker jeg å blogge om gave-tips, for jeg syns sånn er så vanskelig selv av og til. Så, hvis du har noen venner med en slik maskin må jeg bare si at Ragnhild kom jo bare med den perfekte startpakken til meg og min kaffemaskin:
  • Hasselnøtt og Irish Cream sirup til å ha i kaffien
  • kapsler i en søtt glass
  • deilig sjokolade
  • og alt dette var plassert så flott i en kurv som jeg kan ha på kjøkkenbenken.
 Det nydelig bildet av kapslene har jeg lånt av bloggen Lille Maison. En kjempefin blogg jeg nettopp  oppdaget, og hun er like avhengig av kaffemaskinen sin som meg. Hihi!

Håper alle har startet helgen med en deilig kaffe latte. Det har jeg;-) 
Klem




3 kommentarer:

salige lavendel sa...

Så bra du fikk din egen kaffemaskin =) Stilig var den å se på også!!

HjemmeKos sa...

Den så jo så god ut, at jeg nesten må vurdere å begynne å drikke kaffe...
Pepsi max tar seg liksom ikke like godt ut hverken på kjøkkenbenken eller i glasset. (Må jo en gang bli skikkelig voksen jeg og!)

HjemmeKos sa...

....også legger jeg inn en komma før hverken på min egen kommentar..(thihi).