lørdag 7. januar 2012

Chilli Latte (DIY)

Jeg ser det er mange som har fått nespresso til jul. Velkommen i "klubben"! Jeg er jo strålende fornøyd med min Nespresso Citiz, som dere kanskje har lest. Jeg liker jo ikke vanlig kaffe, så jeg måtte jo ha med melkeskummeren slik at jeg kan lage de deiligste latte'ene. Av og til er det godt å ha en liten smak i, som for eksempel hasselnøtt eller irish cream.

Meeeeeeeen, enda bedre er det med CHILLI LATTE!
En lokal cafè her i byen lager verdens beste chillie latte. Hadde jo vært greit å lage en slik hjemme også, tenkte jeg, og fulgte nøye med da damen laget en take away chilli latte til meg:-) Derfor har jeg rett og slett kalt dette innlegget for en DIY;-)

Slik gjør du:

Lag en espresso
Rør inn et knivsodd chilli pulver.
og cirka en teskje med vanilje sirup.
Tilsett steamet melk, gjerne av H-melk.
Dryss over cappuccino krydder (eller kanel).
Nyt!

Tok en stund før jeg fant rett chilli pulver. Trålte en del butikker med importert mat og fant til slutt rett boks:
Kostet bare 20 kroner! Er nok til maaaange kaffekopper her;-) Hihi!

Ble et sent innlegg her, igjen. Ser film og spiser snop mens jeg skriver:-) Går litt treigt da.

Klem

6 kommentarer:

Anita sa...

Den må jeg prøve! Kan du si hvilken butikk du fant chilien på? Og hvor kjøpe du vanilje sirup? På Amundsen? Klem Anita

Inger-Lise sa...

Hørtes spennende ut! Jeg er en mocca-fan selv, litt sjokoladesaus i latten er min favoritt. ;) Men denne tror jeg kanskje jeg må prøve om jeg finner sånn pulver!

Godt nytt år forresten! Håper starten på 2012 har vært fin. :)
KLEM

Veronica sa...

Hei hei. Fant pulveret på en liten butikk helt nord i byen i Strandgaten og vanilje sirup fant jeg på Kitch'n:-)

Sommerjenten sa...

Takk for supert tips! Ser kjempegodt ut! Tusen takk for koselig kommentar hos meg! Godt nyttår til deg! Hva mente du med hvilken font jeg bruker, på selve bloggen?

Klem Lene

dryss sa...

Hørtes deilig ut den - takk for tipset! Har foreløpig ikke melkesteamer - så oppskriften må nok vente til vi får nytt kjøkken:S Men skal huske på den! God helg!

Anonym sa...

Hvorfor mæ man ha akkurat den chillien? Fungerer vel med annen chilli fra en innvandrerbutikk?