mandag 31. oktober 2011

Månedens supermamma oktober 2011


Supermamma oktober 2011


Hver måned vil jeg gi en mamma jeg ser opp til en liten hilsen på bloggen min. Det er ikke lett å velge blant alle de fantastiske mamma'ene jeg omgir meg med, men denne måneden vil jeg gi "prisen" til min gode, søte, snille, hjelpsomme, omtenksomme reservemamma og venninne ANE!



Ane må ha en tryllestav et eller annet sted, for hun får tid og til det hun vil. Hun er mamma til to sjarmerende gutter på 8 og 5 1/2 år. De er veldig ulike, men hun klarer å se de; ute- og fotballgutten og inne- og datagutten. Det er en veldig god mamma-egenskap, det!
Flere ganger har hun stilt opp som nanny hjemme hos oss. Da har hun vist meg mammaegenskapene sine. På bare få timer klarer hun å lage middag, ryddet, pynte med blomster fra hagen, legge sammen klær og passet lillegull. Og ikke minst; hun hadde LYST til å komme til meg for hjelpe til med å rydde grovkjøkkenet! Hahahaha! (Det er ikke normalt, men helt fantastisk med slike venninner.)
Ane er også en fantastisk god samtale-venninne. Vi har laaaaaange samtaler om mammalivet og alt annet. Hun har alltid tid til meg. Det betyr mye for meg:-)

Etter å ha gått gravid to ganger selv, oppdaget hun mangelen på en butikk som tar vare på mamma'en i denne tiden. Som sagt, så får hun til det hun har bestemt seg for. Så hun og venninnen, Kjersti, startet LA VIDA her i byen. En butikk med fokus på kvinnen i de ulike fasene i livet og service. Det er noe de jentene kan!

Nå satser de på netthandel og har endelig fått åpnet MAMMAbutikken.com.
Gratulerer så masse og lykke til!
Kjenner jeg stå-på-viljen din rett, så går dere mot spennende tider;-)





Kjempeglad i deg, Ane!
Klem

5 kommentarer:

Ane sa...

NÅ ble eg skikkelig rørt!!Tusen takk vennnen,du er BEST!Å ja alltid der for deg:-) love you!!

KROnPRINSESSENE sa...

Så utrolig godt å ha en slik venninne og så utrolig fint av deg å lage dette innlegget...
Gratulerer med bursdagsbarnet under her forresten.
Ser ut til å ha vært en flott feiring :)
Klem May Helen

Kathrine sa...

Denne støtter jeg! Du glemte forresten å si hvor utrolig gavmild Ane er!! Vi har jo vært så heldige å få arvet bøtter og lass (rettere sagt søppelsekker) med masse kjempeflotte klær til gutten vår, som vil bli arvet videre til minstemannen her i huset etterhvert. Kjempegøy med arvegods! :-)

Veronica sa...

Vel fortjent, Anemor:-)


Helt sant, Kathrine! Hun ringte senest i går og sa at det var en ny pose klar til deg, med Langemann-drakt:-)

HjemmeKos sa...

Så koselig !!!