søndag 15. januar 2012

sunne vafler hos onkel P

Ikke den kjente onklP, altså;-) Hihi!

I går var lillegull og jeg på tur til Stavanger for å besøke broren min, hans søte "kone" og skjønnasen Jonas. Som regel er det Susanne som disker opp med de deiligste kaker og retter, men denne gangen var det Petter som serverte sine sunne (og mektige) vafler. Mmmmm!

Vaffelkos for søte små:-)
Du tregner:

2dl havregryn
5dl sammalt rug
1ts bakepulver
3ss matolje
2 egg
1 gulrot (finraspet)
8dl melk

også skrev min bror: "sleng alt i ei bolle og kjør til ei jevn røre med stavmikser. La røren svelle i 30 min. før steking".
Herlig enkelt;-) I LIKE!

En veldig barnevennlig oppskrift, og som dere ser på bildet likte de små de VELDIG godt:-)

Så da er det bare til å sette i gang med søndagskosen;-)
Ha en flott søndag.

3 kommentarer:

Marit sa...

Så søte de er :)
Jeg har engletegningen jeg viste på liggende her. Tror det er den eneste engelen jeg har tegnet. Den er i A3.
Jeg tar 175,- for A3 og 100,- for A4.

Ha en fin uke.

Vimså sa...

Jeg må nok utforske vaffeloppskriften litt mer - for jeg ender bestandig opp med den samme.
Trivelig med slike besøk..
Mimrer stadig vekk tilbake til barselstreffa vi hadd i Trøndelag.
Trivelig at du vil følge bloggen min - velkommen - og at du vil delta på mitt lille jubileumslotteri. tvi, tvi...
Ha en fin tirsdag
Klem MAri Johanne

Karianne Vikse sa...

Hei, takk for hilsen. Jeg har kjempe lyst å være med, men det er åpning av HIL hallen og pliktene kaller. Så mye koselig du skriver om, mange nydelige bilder. Klem fra Karianne.