søndag 25. september 2011

Jeg skulle aldri

Da jeg ble gravid var jeg passert 30 år,mens venninnene mine var ferdig med runde to og stort sett fornøyd med sin innsats til befolkningsøkningen. Jentene i gjengen som ikke hadde barn fniste litt av hvordan samtalene gikk hvis vi kom inn på temaet "De Søte Små". Alle har en historie og en mening som passer innenfor temaene amming, søvn, gulp, bæsj, utvikling og ikke minst baby-utstyr!



Disse samtalene er ikke alltid så festlige å høre på når en ikke har barn selv, så jeg tenkte i mitt stille sinn at jeg skulle gjøre det annerledes, bare litt hvertfall:


  • Ikke være superfokusert på hvor mange måneder, uker og dager barnet er. Litt sært å si at barnet er 4 måneder, 3 uker og 4 dager... (Check!)
  • Passe på at barnet er rent og at ikke snuen henger til tørk under nesen. (Litt vanskelig når den berømte tann-snuen kom, men ellers; Check!)
  • Trodde aldri jeg skulle bli en av dem som gikk og pratet høylydt i babystemme til barnevognen.. (Ups!)
  • Når mødre gir barnet sitt mat gaper de med babyen. Morsomt å se på.. men, visste du at det kommer jo bare som en uønsket refleks! Ser kanskje enda morsommere ut på meg som prøver å presse munnen igjen! Hahaha!
  • En ting jeg hvertfall ikke skulle bli, var hysterinsk overfor lyd. Jeg skulle støvsuge når baby sov og lignende....men babyen sov jo aldri!! Og jeg har aldri vært så vàr på lyder som nå! (Ups!)
  • En ting mammaer ofte gjør er å snakke i vi-form om bleier, tenner, søvn osv. "Vi har fått to tenner!" "Vi hadde 7 bleier igår" Hihihi! -og jeg går i fellen hver gang! (Her jobber jeg virkelig med saken altså;-))
Hjelp, jeg er blitt mamma! heter jo bloggen og dette var et innlegg med et lite snev av selvinnsikt;-)
Ha en super søndag!
Klem fra Lillegull og meg.

2 kommentarer:

Anne sa...

Hehe.. Alt blir annerledes når man bli mamma selv ;) Jeg tenkte mange av de samme tingene før småen min kom til verden ! Koselig blogg du har, kom tilfeldigvis over den ! Ha en fin uke !

Veronica sa...

Hei Anne,
Tusen takk for koselig hilsen. Godt å høre det ikke bare er jeg som tenker slik;-)
Velkommen igjen!
Klem