fredag 29. juli 2011

En tre-retters -til hvert måltid

Mens mor og far i huset er helt forvirret over alle skriverier om hvordan man kan spise rett og bli sunn og frisk, får hvertfall lillegull sunn og god mat tilpasset henne. Kylling med brokkoli og blomkål ble en stor suksess -i hele to minutt! ER DET MULIG?! Nå har hun hatt middagsnekt i en måned, og ikke akkurat vært på lag under de andre måltidene heller. Heldigvis er det noen måltider som går som en lek (ja, vi leker mens vi spiser;-)).    


 Rådet hun spiser når hun er sulten er ikke lett å følge i frykt for at nattammingen skal begynne igjen så jeg går i fella; Ikke middag allikevel? vil du ha skive da? Leverpostei? Prim? Syltetøy? Ost? Skinke da? Grøt? Grøt med sviskemos? Bare sviskemos da? Fruktpurè? Fruktpurè med grøt? Skive med fruktpurè? Spise skive selv? Inn i munnen! Sååå flink.. nei! Ikke spytte ut!! Så drikk vann da...
Det er det beste og kjekkeste som finnes: Å drikke vann! Det er jo veldig bra at hun er så flink til å drikke vann. Jeg burde jo absolutt blitt inspirert der. Favorittkoppen er en søt, rosa drikkeflaske med sugerør som pappaen kjøpte til henne i Frankrike. Men det nye nå er sugerør i glasset, og helst drikke av glasset selv. Hihi! Dette krever en dyp konsentrasjon ser dere;-)
Noen som har noen gode tips middagsretter jeg kan lage til lillegull? Kom gjerne med oppskrifter eller linker:-)

God middag alle sammen!

5 kommentarer:

Rita sa...

dumt sprøsmål kanskje... men har du hatt saus på? Hjemmelaget saus brun eller hvit, da kan du regulere saltinnholdet selv. Middag med saus har funket her, da det blir litt smidigere. Ellers var det likt med Lukas, han ville bare ha hipp middagsglass en periode, men nå er det mammas mat som er en hit igjen;-)

veronica sa...

Hei Rita!
Hehe! Det ser sinnsykt tørt ut,men her i huset er det smeltet smør som er tingen. Hihi! Saus er ikke en suksess -forløpig!
Får ikke til å kommentere på bloggen din! De søte muffinsene du har laget. Hvor bestiller jeg slike til lillegull?
Klem

Rita sa...

hmm merkelig at du ikke får kommentere:-S

Matlysten går vel litt opp og ned hos de små, skylder alltid på tenner jeg hehe;-D

Mulig det dukker opp flere muffins etterhvert altså, men jeg er så utrolig trøtt og sliten for tiden. Håper energien kommer som et lynnedslag snart!:-D

signe sa...

Hei Veronica!

Så flink du er med bloggen din. Første gang jeg kommenterer en blogg så jeg er litt flink jeg også;)

I forhold til middag så laget jeg som du vet middagene selv, men ungene spiste det ikke før jeg gjorde alt som ikke var "rett" i forhold til boka.
Det var først når jeg blandet alt sammen, moste det med stavmikser og hadde i smør de begynte å spise:P

Jeg brukte poteter og grønnsaker i bunn så varierte jeg med pølse, fiskekaker, leverpostei, kylling, fiskepudding, kjøttboller osv. Fant ut at også ungene liker best middagen når det smaker noe;)
Klem fra Signe Elisabeth

Anonym sa...

Velkommen kjære Signe!Kjempeflink!
Pleier å stavmikse alt sammen med masse smør faktisk, men det virker som om ingenting er godt nok. Men, plutselig så sluker hun en middag og jeg tror jeg har funnet nøkkelen,men neste dag er hodet snudd vekk igjen. Hahaha!