fredag 23. desember 2011

Jule-uro!

Neida, roen har senket seg her i heimen også. (Rart at julen alltid kommer like brått på hvert år!)  Jeg må bare få skryte av den fineste jule-uroen noensinne, som henger her hos meg:


Jeg var innom på Kid på Oasen Storsenter (beste Kid-butikken på Haugalandet!) med absolutt ingen intensjon om å skaffe meg ny julepynt i år. Men, "40% på all julepynt"-skilt får jo meg jo til å kikke litt, hvertfall. I år har jeg hatt problemer med å finne julestemningen så en liten titt kan jo alltid inspirere, tenkte jeg.
Der... høyt over et bord hang den nydeligste juledekorasjonen jeg har sett.... og jeg hadde sett en krok i taket på allrommet hjemme.... MENT TO BE!!! 
"Eh.. vi er utsolgt for disse, dessverre!" Slike ord liker jeg ikke. Har jeg bestemt meg, så har jeg bestemt meg, Hihi! 
Denne butikken yter alltid den beste servicen og ringte med glede til butikkene i omegn... uten hell! Så kom butikksjefen og sier at den som henger i butikken er hennes, men jeg kan få kjøpe den!!! 
Wiiiiiiii! Lykke! 
Søte, snille Anette som er butikksjef der, ofret julepynten hun skulle ha på hytten for MEG! En snev av dårlig samvittighet kom over meg, men lykkerusen tok overhånd og en vakker juleuro er på plass. 

 All pynten er fra Kid utenom de store konglene. De henger der egentlig bare på lånt tid. Anette har bestilt de nydeligste duskene til meg som kommer i romjulen.
Tusen,tusen takk, Anette! Ble så glad! Julestemningen kom snikende:) Håper du ikke savner den når du ser den her nå....hihi!

 Bestilte noen ekstra dusker til juletreet også:) For meg er julepynt engler, hvit, sølv, grønt og natur. Det tror jeg den har vært de siste 12 årene, faktisk! I år er også juletreet oppgradert .... jada, ikke kjøpe mer pynt! Hihi! 
Julestjernen ble hvit i år -kjøpt på salg i januar- og den nyeste til treet anser jeg en ting "jeg bare måtte ha". Da er det nemlig lov. Det visste du, vel? ;-)


Jeg har nemlig den praktiske juletrefoten "Grip" eller hva den nå heter. Den er jo ikke akkurat et design-funn! Nå har jeg fått kjøpt en juletrefot-skjuler i ZINK! HELT FANTASTISK! Ble så mye finere med en gang. Når julen skal pakkes ned, skal denne få stå ute noen måneder for å få det helt "slitte" preget til neste jul. 
(Stor takk til Kjersti som skaffet meg denne!)

Ikke lett å ta bilder av et juletre... 
Siden jeg var så godt i gang med å få julestemningen på plass så ble litt ny pynt også:

Lyslykt fra Kremmerhuset og hjort fra Åhlens. (Engelen er også fra Kremmerhuset, men den er mange år gammel!)
Slik ble det jul her. 
Nå har jeg endelig hatt en kveld hvor jeg har fått tittet innom mine favorittbloggere og blogget litt selv, beina på bordet, pepsi max i glasset, risboller og smågodt.. Det er deilig når roen senker seg, og en innser at det blir jammen meg jul i år også:-)

Årets julefeiring vil ta sted i mitt barndomshjem med hele familien samlet. Ekstra kjekt blir det i år for nå er det så mange småtasser som kommer til å få meg til å se julen gjennom barneøyne igjen. Koselig! (Tviler på at jeg får mest julegaver i år. Hihi!)  


Ønsker dere ALLE en fortryllende julefeiring med deres nære og kjære!
Juleklem fra Veronica

1 kommentar:

Sweet Chili . sa...

Så utrolig fint du har gjort det:) Jeg ønsker deg og dine en flott julefeiring og herlige juledager:) Måtte julen bli magisk for liten og stor:) Takk for nydelig premie i posten forresten. Karamellene var virkelig gode og kannen helt herlig:))

Juleklem fra Pernille