onsdag 14. desember 2011

Bedre sent enn aldri?

 "En hver blogger med respekt for seg selv, sine lesere og bloggverden må vise frem adventstaken sin" skreven Innerst i Veien. Var nok ment med en smule ironi, men jeg tar henne på ordet. For etter at jeg leste det, har det florert med adventsstaker i bloggverden og jeg har hatt dårlig samvittighet for at bildet fortsatt lå på kamera. Hahaha!

Slenger med et bilde av "adventsalteret" mitt. Ikke jeg som kaller det, vel og merke, men min kjære mann syntes det lignet litt på et alter. Jaja, tenkte jeg. Er veldig koselig om kvelden med alle lysene... på den enorme peisen vår.
 (Den var egentlig rød teglstein da vi flyttet inn, men med murpuss og litt maling, ble den hvertfall litt mer moderne... den er bare så stor!)

Så må jeg bare få sagt at pepperkakene er i boks.. ordrett! Lillegull og jeg baket pepperkaker sammen. Det var så KOSELIG!!!:-) Vi kjevlet, trykket ut og stekte. "Tadt, tadt" sa hun og stakk av med de nystekte kakene. Hun syntes deigen var helt fantastisk også. Egentlig er jo jeg også veldig glad i kakedeig, men tydeligvis blitt voksen; det var nemlig ikke godt lenger.... Hmmm.....

Jeg fikk hvertfall knipset litt innimellom kakebakingen, slik at nå har jeg hvertfall noen julebilder til julekortene -som skulle vært laget og sendt for lenge siden! Hahahahahaha!

Jeg har avspassert i dag for å pynte til jul. Skulle bare hvile litt først... Våknet klokken 12! Jada, men, søvn er jo viktig det også;-) I kveld skal jeg og ei venninne på julekonsert i Skåre Kirke. Christina Bjordal skal synge. Elsker stemmen hennes! Gleder meg:-) Nå kommer vel julestemningen snikende snart?!

Klem fra Veronica

ps: Utrolig kjekt å se at det er noen som titter innom her, og
tusen takk for koselig kommentarer fra nye og kjente venner. Det varmer:-)

2 kommentarer:

Rita sa...

Så koslige juelbilder:-) Eg har et julekort t deg liggende klart, er vel på tide å få sendt det snart...:-) Ha en fin uke snuppa;-)

Ane sa...

Koseligste alter peis!!! knall fint:-) å glede meg til å få julekort :-) skjønna gullet. klem