onsdag 26. oktober 2011

En pust i bakken.....

I morgen har lillegull sin første bursdag. Invitasjonene er sendt ut, ønskelisten laget, kaker "bestilt"  (mamma og svigerinne kom med tilbud - jeg takket ja!) og menyen er nøye notert på den nye kalenderen. Nå gjenstår planlegging, handling og gjenomføring. Puh! Har laget gulrotmuffins ikveld og stekt lapper, men nå måtte jeg slappe av litt, kjente jeg.

Ragnhild og jeg hadde en koselig jentekveld i går og så filmen "Jeg fatter ikke hvordan hun får det til" på kino. Sarah Jessica Parker spiller en superkarrieremamma, og selv om jeg ikke er på det nivået, kjente jeg meg godt igjen! Spesielt dette med å skrive LISTER. Ja, jeg innrømer at jeg er en ivrig liste-skriver. Jeg lager liste på liste, og lister om listene. Hahaha! Er det flere av oss der ute?!

Så nå skal jeg rydde kjøkkenet som er i total kaos tilstand. Ikke akkurat lett å jobbe på et kjøkken som har kun en halv meter med benkeplate!








Tenk, i dag er det et helt år siden vi var på sykehuset og ventet på at noe skulle skje. Det var dag 2 av igangsettingsprossesen og godt ute i svangerskapsuke 42. Det var en del murringer den kvelden, men lillegull kom ikke ut for 22:27 den 27. oktober med hastekeisersnitt! (DET anbefales ikke!) Snille Karin Iren kom med den beste kommentaren; "jaja, du fikk den værste fødselen av oss alle, men du fikk nå den fineste babyen!" Tusen takk, KIV, den kommentaren ga meg masse trøst:-) Men, det er et år siden og nå skal vi pynte og feire. Gleder meg!


Min kjære tante i Stavanger tryller frem de mest fantastiske plagg med strikkepinnene sine. Hun strikket også dåpskjolen vår. Helt nydelig! I dag kom det pakke i posten med masse nytt gøy til lillegull og det lille søskenbarnet på Døle. Tusen takk, tante Karin. På bildet ser du noen av godbitene; en deilig hals med knapper bak og nusselige sokker. -slike sokker som faktisk sitter PÅ foten! (Barn + sokker = håpløst!)
Ha en fin fin dag i morgen.
 Vi skal feire og kose oss med den lille 1 åringen vår:-)
Klem

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jøsses, sååå mye kaker og godis?!! :)Er det så mange som kommer? Gratulerer nok en gang til bursdagsbarnet :)

Susanne

Rita sa...

Gratulerer så mye med ettåringen:-) Spesielt å feire den første bursdagen, håper dere har hatt en koslig dag. KLem