søndag 21. august 2011

Resten av livet

Det er ikke så mange bøker som har blitt lest i det siste akkurat. Først da lillegull endelig flyttet på eget rom (gi barnet ditt til Nina ei helg så fikser hun!) fant jeg leselysten.
Heidi og Ellen Linde har skrevet en fantstisk bok om det å være gravid og bli mor når en er litt voksen, og jeg må innrømme at jeg kjenner meg igjen i alle følelsene hun beskriver! Setningen "hvordan kan man egentlig våge å utsette seg for å få noe så umistelig som et barn?" følger meg hver dag, og ble veldig sterk etter 22/7...
De skriver godt om hvordan identiteten vår som nybakt mor er vanskelig å plassere i en kategori, og de gamle rollene våre blir endret.
Det er godt å føle at andre tenker som meg av og til, og at det ikke bare er jeg som er gal! Hahaha!



Anbefaler egentlig alle å lese denne boken enten du er gravid, planlegger å få barn, har barn eller lurer på om du vil ha barn. Den passer for alle og er en super gave! Boken er veldig lettlest, noe som passet meg bra;-) Nå har Anne Kristin fått meg til å lese Saras nøkkel. Ser at filmen er kommet,men skal prøve å fullføre denne også! Hihi!

Noen som har noen lettleste, koselig bøker å anbefale? Må ikke ha murstein-format;-)
Klem

1 kommentar:

Rita sa...

Kjekt å få lest litt av og til. Jeg elsker Jo Nesbø sine bøker, men det er krim da. Ellers kan jeg anbefale "Øya", visst du ikke har lest den;-)