lørdag 20. august 2011

Gjenforent:-)

Da jeg var på omvisning på føden stod plutselig Grethe der som en flott nybakt mor med en søt liten pike i blastbaljen sin! Liten verden, gitt! Grethe og jeg tok det siste året på lærerskolen sammen og pendlet til Stord. En blir godt kjent når en tilbringer 2 timer i bil sammen nesten hver dag;-) Da vi som nyutdannede lærere skulle prøve oss, mistet vi litt kontakten, men der stod vi altså: ei som var blitt mamma og ei som skulle bli. I samme situasjon igjen. Det var så utrolig koselig da Grethe sendte en melding om vi skulle treffes nå i sommer.
(Hun har skjønt det; jeg er ikke flink til å invitere. Bare å komme på besøk! Hahaha! Her må en invitere seg selv.)


Grethe og Ananda Sofie kom med bare den nydeligste buketten jeg har fått på lenge! Mange som har kommentert den og lurt på om jeg har hatt et jubileum! Haha! Vi hadde en super dag og jentene lekte så godt sammen med ALLE lekene til lillegull. Her sitter de klar til mat. Kjekt med selskap, syntes lillegull. Tiden fløy og samtalen gikk like lett som før..som om det ikke var 5 år siden sist.. Det er deilig!


Etter en så vellykket dag avtalte vi å møtes snart igjen. Denne gangen i Skudesnes.. Skudd'nes som de sier;-) Jeg hadde så lyst å se gamle byen skikkelig og besøke Kafe Sur og Søt. Ryktene om noen fantastiske kanelboller har spredt seg helt hit, og gjett om de var GODE!! Mmmmmmmm!
Vi tok en liten rundttur i gamle byen også og jeg fikk sett månesteinen... som viste seg å ikke være er en ekte månestein allikevel, men fin var den;-)
Takk for en super dag og omvisning, Grethe. Håper vi sees snart igjen og lykke til med jobbstart:-)
Og nydelige bilder av tantebarnet ditt og søster Stine i Kamille & Barn!

Ha en fin fin helg videre alle sammen.
Klem

Ingen kommentarer: