mandag 8. august 2011

Høst i hagen



En supermamma kan hvertfall lage saft, tenker jeg. I år har jeg holdt vakt i hagen slik at ikke kråke-familien stjeler all ripsen som i de gjorde i fjor. Tross bær-not fikk de tak i halvparten allikevel!! Det er tydeligvis bare ripsbærene de liker for solbær-, stikkelsbær-, blåbær- og bringebærbuskene står i fred. Så da bærene endelig var modne var det bare til å stroppe lillegull i bæreselen og høste inn deilige sommer bær.
Deilige sommerbær klare til safting:-)










Randi laget en fantastisk ripssaft i fjor som vi gledet oss over mens vi leste til engelskeksamen, så hun var rette personen å ringe til for å låne saft koker og få en bruksanvisning:-) Jeg skulte litt på denne skumle pannen en stund og kjente prestasjonsangsten kom snikende. TIl slutt kastet jeg meg ut i det, og det var jo kjempelett!:-)










Mmmmmmmmm.....Saften ble helt fantastisk! Bare synd det ble så lite.. Noen som har en ripsbusk som de ikke orker å høste inn så kommer jeg gjerne;-)

2 kommentarer:

HjemmeKos sa...

Wow- for en husmor! Så koselig. . Og sikkert kjempegodt!

Anonym sa...

Flinking!!
Stikk ned i hagen til mamma,de har 4 SVÆRE busker som ingen gidder å plukke av!!:-)
Ane